All I want for Christmas is adventure! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Roel Eerhart - WaarBenJij.nu All I want for Christmas is adventure! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Roel Eerhart - WaarBenJij.nu

All I want for Christmas is adventure!

Blijf op de hoogte en volg Roel

26 December 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag precies twee maanden geleden dat ik mijn laatste reisverslag schreef. Een schande, zeker als ik mijn laatste reisverslag teruglees en me realiseer hoeveel er is gebeurd in de afgelopen twee maanden. Een overkoepelend gegeven is toch wel dat de overweldigende fase over is en dat je je beetje bij beetje aanpast aan de situatie. Ik zit inmiddels alweer op de helft van dit avontuur. Betekent dat stagnatie? Zeker niet!

Op het moment zit ik in een veel te grote hotelkamer in Los Angeles, de stad die ik deze dagen met Amy en haar vader aan het ontdekken ben. Even tijd voor ontspanning na alle impressies, want over een uurtje gaan we in het Gordon Ramsay restaurant van het hotel kerstdineren. Ik zal hieronder samenvattend (in hoeverre ik dat kan :P) weergeven wat er is gebeurd de afgelopen tijd en wat de plannen zijn voor het tweede gedeelte van deze ervaring.

De eerste van de twee terms is over. De vakken zijn afgerond. (Te)veel tijd aan besteed, maar de resultaten zijn er dan ook. Voor Venture Management een B gehaald, voor Project Management een A- en voor Leadership een A-. Voor mij eigenlijk een bijzaak, want ik merk dat er geen druk op zit doordat ik hier extra vakken volg. Daarom wil ik me de volgende term op andere zaken richten die ik eigenlijk belangrijker vind haha. Om dit mogelijk te maken heb ik een beetje buiten de normen en waarden van de universiteit moeten werken, maar niemand is er de dupe van :P. Bovendien sluit het aan bij een quote van Marylin Monroe waar ik het volledig mee eens ben: 'If I'd followed all the rules, I'd never have gotten anywhere'. Wat ik heb gedaan is met heel veel mensen gepraat over wie flexibele professoren waren op Oregon State University en welke vakken makkelijk te halen waren. Uiteindelijk heeft dat er tot geleid dat ik volgend blok allemaal eerstejaars vakken ga 'volgen', twee antropologievakken en een random economie vakje. Niet omdat ik er in geïnteresseerd ben, maar omdat deze het beste passen bij wat ik wil. Deze professoren staan mij namelijk toe om de eerste drie weken van de volgende term te missen zodat ik een geweldige reis kan gaan maken. Aangezien de christmasbreak tussen de twee terms drie weken duurt en ik dus ook de eerste drie weken mis van de volgende term, ben ik dus 6 weken van huis! Zes weken lang reizen! Jahaaa! Inmiddels ben ik al met een groep van 30 internationale studenten naar San Francisco geweest, heb ik met Amy en haar vader ook San Francisco gezien, ben ik nu in LA en gaan we morgen naar San Diego. Daarna vlieg ik door naar Las Vegas waar een enorm vet avontuur begint: een vier weekse reis met Dennis en Thijs. Het startschot wordt gegeven met oud en nieuw in Las Vegas en daarna gaan we rondkarren in Utah, Colorado, Texas en Louisiana.

Een lijstje van dingen die voorbij zijn gekomen de afgelopen twee maanden zijn: Halloween, Colorparty, Shopping Mall, lang weekend Vancouver (Canada), Thanksgiving, Civil war American Football game, verschillende feesten en nu vergeet ik nog de helft haha.

Ik merk dat het teveel is om zelfs van alles de hoogtepunten op te noemen. In San Francisco hebben we de fisherman's warf gezien, zijn we naar het zeer boeiende Alcatraz geweest, Union Square, hebben we over de Golden Gate Bridge gefietst en veeeel meer.
Gisteren zijn we in LA naar de Universal Studio's geweest. Gelukkig hadden we skip the line passes anders hadden we overal 30 minuten in de rij gestaan. Veel vette shows gezien en ook een studio tour gehad waar films en series als Bruce Almighty, King Kong, Desperate Housewife's en meer zijn opgenomen. Ik kan je vertellen: volledig nep. Het lijkt allemaal fascinerend en dat is het gelukkig ook, maar het huis waar de acteurs vaak uitstappen (wat je dus net niet ziet) is niet meer dan een gipsen wand van 50 cm doorsnede. Wel indrukwekkend om te zien wat ze allemaal kunnen doen met techniek. Vandaag zijn we naar Beverly Hills geweest waar alle bekende sterren een huis hebben. Het ene huis nog groter dan de ander. En LA is de stad van het Hollywood teken. Met een paard kon je er dichtbij komen, dus inderdaad ik heb op zo'n knol gezeten en naar boven gekacheld. Zo tam als wat die beesten dus kon goed relaxen van het weer in een t-shirt met 22 graden en wat coole foto's maken.

Ik ga me nu klaarmaken voor het kerstdiner! Geniet van de kerst iedereen!

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar alvast: geniet van het leven, maak je geen zorgen ook al denk je ze te hebben, trek je geen drol aan van mensen die niet het beste met je voor hebben en vraag jezelf iedere dag af als je wakker wordt: hoe ga ik deze dag nog mooier maken dan al die andere dagen!

See ya!


  • 01 Januari 2015 - 18:09

    De Ruitertjes:

    Hoi Roel, de beste wensen voor 2015.
    Wat een avontuur groot gelijk om er alles uit te halen wat er te beleven valt.
    Wij wensen je nog super uitdagende reizen toe en geniet ervan!!
    Je voornemen van je laatste alinea's heel treffend.

    Hartelijke groet,
    Thieu en Era.

  • 13 Januari 2015 - 19:37

    Peter En Truus:

    Hallo Roel,
    Je reisverslagen zijn gezellig om te lezen. Je komt toch in een andere wereld terecht dan in het Brabantse Den Bosch. Een goede ervaring voor het verdere leven.
    Zo te zien is het studeren een ---makkie----. Geniet van de tijd die je nog doorbrengt in Amerika.
    Groetjes Peter en Truus uit Berlicum

  • 18 Januari 2015 - 16:15

    Fam. Zomer Uit Bergen Op Zoom:

    Hallo Roel

    Voor jou ook de allerbeste wensen voor dit jaar. Je bent al goed begonnen met je reis samen met je vrienden. Hoe leuk moet dat zijn!!!!
    Het enthousiasme straalt je tegemoet vanaf je email, heel leuk om te lezen.
    Nog veel succes en plezier de komende tijd.
    Kom veilig thuis en dan horen we graag nog meer !

    Hartelijke groet
    Hans, Ria , Nicole, Simone en Marlies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Roel

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5445

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 25 Maart 2015

Study in the U.S.A.

Landen bezocht: