Living life to the fullest! - Reisverslag uit Corvallis, Verenigde Staten van Roel Eerhart - WaarBenJij.nu Living life to the fullest! - Reisverslag uit Corvallis, Verenigde Staten van Roel Eerhart - WaarBenJij.nu

Living life to the fullest!

Blijf op de hoogte en volg Roel

09 Februari 2015 | Verenigde Staten, Corvallis

Genieten! Genieten! Genieten! Ik realiseer me dat ik de afgelopen maanden echt ongeveer een perfect leven heb geleid. Het kost veel geld maar je maakt dan ook ongelooflijk vette dingen mee. Half Amerika doorgereisd, geen stress en vooral leuke dingen doen. Ik ben er achter gekomen dat ik steeds meer op die ervaringen kick! Maak er iets van. Laat je hele leven niet zomaar voorbij vliegen. Maak er echt iets van. Dat is iets wat ik heel erg geleerd heb hier. Wat ik nooit helemaal begrepen heb is het gehaaste leven dat veel mensen (en ik zelf ook) lijden. Haast om dit en dat te volbrengen, jezelf naar het volgende level tillen, jezelf druk op leggen. Als ik nu kijk hoe enorm ontspannen ik ben en wat het met mijn geluk doet, dan begin ik daar steeds minder van te begrijpen. Ik heb deze quote van Alan Watts gevonden en ben het er volledig mee eens: “The meaning of life is just to be alive. It is so plain and so obvious and so simple. And yet, everybody rushes around in a great panic as if it were necessary to achieve something beyond themselves. To have Faith is to trust yourself to the water. When you swim you don’t grab hold of the water, because if you do you will sink and drown. Instead you relax and float'. Klopt als een bus toch? En ondanks dat ik nu inderdaad een zorgeloos leventje heb, geen werk heb, geld uitgeef en geen studiestress, het is maar net hoeveel zorgen en stress je jezelf oplegt. Make it count maar wel ontspannen! Oke genoeg wijze lessen over wat ik allemaal geleerd heb haha!

Mijn vorige blog was ik gebleven bij LA. Inderdaad ben ik eerst met 30 internationale studenten naar San Francisco gegaan, daarna met Amy en haar vader in San Francisco, Pismo Beach, Los Angeles en San Diego verbleven. Stuk voor stuk mooie steden. De San's mooier dan LA, maar alles dik de moeite waard. Vanuit LA zijn Amy en haar vader teruggevlogen naar Nederland en ben ik in de tussentijd naar Las Vegas gevlogen. Mijn vrienden Dennis en Thijs waren daar al een dag. We hebben daar een aantal dagen doorgebracht en nog vetter oud en nieuw gevierd! Ik ga van deze ontzettend veelomvattende trip niet alles tot in detail vertellen omdat ik ook nog wat tot de verbeelding over wil laten. Bovendien zeggen foto's meer dan woorden. We zijn na Las Vegas naar Death Valley National Park gegaan, de Hoover Dam, Zion National Park, Bryce Canyon National Park, Arches National Park, Canyonlands National Park en Mesa Verde National Park. In zes dagen de meest overweldigende en verschillende natuur bij elkaar gezien. Daarna door gereden naar Denver en eens een kijkje genomen in de Rocky Mountains. Vervolgens door naar TEXAS. Hoge verwachtingen, maar die zijn ook waargemaakt. Vooral de mensen bevielen me goed. Eerlijk, open, recht door zee en in voor fun! In Texas zijn we naar San Antonio, Austin en Houston gegaan. Heel veel dingen gedaan daar en daarom besloten de trip rustig af te sluiten in New Orleans.

De gehele 6 weken tussen San Francisco en New Orleans waren goud waard! Inmiddels weer twee weken terug in Corvallis is er ook al weer van alles gebeurd en er staat nog veel meer op de planning. De tijd vliegt. De tijd vliegt echt! En ik heb het echt enorm naar mijn zin! Ik weet wat ik thuis heb, een enorm goed leven. Maar het leven hier is ook een feestje. Ik ontmoet continu nieuwe mensen en doe enorm vette dingen! Dit is waar ik het voor doe! En ik weet dat dit ook zeker niet de laatste keer zal zijn dat ik een oceaan over zal steken. Daarvoor zijn wel knaken nodig, dus die gaan we als ik terug ben weer eens goed verdienen. Een hele goede motivatie heb ik in mijn rugzak, omdat ik nu weet wat voor ontzettend toffe dingen ik ermee kan doen.

Terug in Corvallis is de focus iets veranderd. Ik heb wat antropologievakken en een random economie vakje gekozen die relatief makkelijk zijn. Maar geen enkele druk om ze te halen. En ook al was die er dan zou ik hem mezelf niet meer willen opleggen. Nutteloos. Probeer veel te sporten, trips te plannen en lol te hebben met mensen. Dit weekend ben ik naar Portland waar we downtown hebben verkend en daarna goed, echt goed op stap zijn geweest. Legendarische avond! Volgend weekend ga ik naar de kust, week erop naar de Painted Hills en naar Portland, week daarop vier dagen op pad om te gaan hiken (waar we in de van slapen). Ik wil ook nog naar Seattle gaan, maar laten we het even rustig aan doen en zien wat er op mijn pad komt. Waarschijnlijk zal ik ook nog wel het een en ander moeten regelen voordat ik terug naar NL ga. Time flies when you're having fun. En dat is echt waar! Kan me haast niet voorstellen dat ik over 6,5 week zeg: Jongens later, het was een geweldig half jaar! Daarom wil ik daar ook nog niet over na gaan denken en gewoon blijven genieten wat ik doe! Maar dat gaat helemaal goed komen. Oi oi oi wat is het leven mooi als je vooral doet wat je echt leuk vindt!

Ik heb de beste foto's van de afgelopen trip bij deze blog en mijn vorige geplaatst, omdat je er maar 10 per blog kan plaatsen!

See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corvallis

Roel

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1087
Totaal aantal bezoekers 5444

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 25 Maart 2015

Study in the U.S.A.

Landen bezocht: